اللهم عجل لولیک الفرج
ای که آمدنت ارمغان تمام خوشبختی هاست
ای که ظهورت پایان تمام رنج ها و سختی هاست
به امید وصل تو به انتظار نشسته ام.
ای که آمدنت ارمغان تمام خوشبختی هاست
ای که ظهورت پایان تمام رنج ها و سختی هاست
به امید وصل تو به انتظار نشسته ام.
حجت الاسلام ماندگاری: اگر مردم در زمان هرکدام از معصومین بر عهد خویش و پای کار ولایت می ایستادند خداوند فرج را در همان عصر قرار می داد، اگر بر عهد غدیر می ایستادند همان جا فرج می شد، در نخیله 30هزار نفر شمشیر به دست برای بیعت با امام حسن علیه السلام آمدند ولی بر عهد خویش نایستادند، از کوفه دوازه هزار نامه برای امام حسین علیه السلام نوشتند ولی عهد شکستند و پای ولایتش نایستادند.
لذا شرط ظهور آخرین ذخیره خداوند، ماندن بر عهد و ماندن پای ولایت است و یقینا برای اثباتش آزمون گرفته می شود. مردم همچنان که پای ولایت نایب حضرت که غیر معصوم هست می ایستند لیاقت خود را برای پذیرش امام معصوم نشان می دهند. این آزمون اصلی ظهور است.
صبحی دیگر رسید و من در انتظار تو چشم می گشایم و دلم لبریز است از دیدن خورشید جانم تا جان ببخشد و ذوب کند یخ های کسالت و اندوه را تو با چشمانت زندگی و شادی را برایم به ارمغان می آوری ساده می آیی و پرشکوه و چه میدانی از غوغا و بلوایی که به پا می کنی در درونم. چشانم سخت تو را می جویند ای جاری زلال. ای تابیده بر دلت مهر. و من باز هم از دستانت شکوفه مهربانی می چینم امروز.
اللهم عجل لولیک الفرج
مرحوم آیت الله مجتهدی تهرانی رحمه الله علیه
یک روز در ایام تحصیل در نجف اشرف،پس از اقامه نماز پشت سر آیت الله مدنی، دیدم که ایشان شدیدا دارند گریه می کنند و شانه هایشان از شدت گریه تکان می خورد، رفتم پیش آیت الله مدنی و گفتم: ببخشید، اتفاقی افتاده که این طور شما به گریه افتاده اید؟
ایشان فرموددند:یک لحظه، امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را دیدم که به پشت سر من اشاره نموده و فرمودند: ” آقای مدنی! نگاه کن! شیعیان من بعد از نماز، سریع می روند دنبال کار خودشان و هیچ کدام برای فرج من دعا نمی کنند. انگار نه انگار که امام زمانشان غایب است! و من از گلایه امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)به گریه افتادم.
تعجیل در فرج صلوات
اللهم عجل لولیک الفرج
1- گسترش امیدهای واقعی:
انسان برای تداوم زندگی و تحمل دشواری های آن، نیازمند انگیزه ای نیرومند است که در پدیده ای با نام ” امید به آینده ” تجلی می یابد؛ آینده ای که به مراتب، عالی تر، زیباتر و بهتر از امروز باشد؛ این مسأله به ویژه برای جوانان، دارای اهمیت بیشتری است، زیرا آنان می توانند در پرتو ” امید به فردایی بهتر ” به نیروی فراوان خود، جهت و معنا بخشند.
از روایات اسلامی استفاده می شود که انتظار حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف، موجب گسترش امید راستین می شود.
2- پویایی در جهت رسیدن به هدف:
زندگی انسان، زمانی قابل توجیه است که آثار حرکت، پویایی و شادابی در تمام زوایای آن به چشم بخورد. آن گاه که انسان به وضعیت موجود راضی نیست و در صدد ایجاد شرایط بهتری است، همانا در انتظار به سر می برد.
3- ایجاد وحدت و هم گرایی:
انتظار، افزون بر آثار فردی، دارای آثار اجتماعی نیز است که از مهمترین آ ن ها می توان به وحدت و هم دلی بین منتظران اشاره کرد. این همدلی به دلیل توجه به هدف مشترکی است که در مسأله انتظار، به روشنی تمام در چشم انداز آن قابل دیدن است.
4- احساس حضور:
یکی از آثار غیر قابل تردید در انتظار راستین، احساس حضور در محضر آن امام غایب است. یک منتظر راستین همواره بر این باور است که تمام رفتار و اعمال او در نظرگاه آن امام پنهان است و این خود در اصلاح رفتار وی بسیار مؤثر است. این مهم نه فقط به اصلاح فرد منجر می گردد که رفته رفته به اصلاح و سلامت اخلاقی جامعه می انجامد که خود در زمینه سازی ظهور، نقشی بس مهم و انکارناپذیر خواهد داشت.
بنابراین انتظار یک “مصلح جهانی” به طور قطع، به معنای آماده باش کامل فکری، اخلاقی، مادی و معنوی برای اصلاح همه جهان است. اصلاح کامل دنیا و پایان دادن به همه ظلم ها و نابسامانی ها، شوخی نیست و نمی تواند کار ساده ای باشد. آماده باش برای چنین هدف بزرگی، باید متناسب با آن باشد؛ یعنی، باید به گستردگی و عمق آن باشد. افزون بر آن، این که منتظران راستین وظیفه دارند مراقب حال یکدیگر نیز باشند و علاوه بر اصلاح خویش، در اصلاح دیگران نیز بکوشند؛ زیرا برنامه عظیم و سنگینی - که انتظارش را می کشند، یک برنامه فردی نیست.
” انتظار”، در لغت به معنای چشم داشت و چشم به راه بودن است. در اصطلاح مهدویت به معنای چشم به راه آمدن واپسین ذخیره الهی و برپایی حکومت عدل و قسط در سراسر گیتی آمده است.
به بیان دیگر: ” انتظار، کیفیتی روحی است که موجب به وجود آمدن حالت آمادگی ( انسان ها) برای آن چه انتظار دارند، می شود و ضد آن یأس و ناامیدی است. هر چه انتظار بیشتر باشد و هر چه شعله آن فروزان تر و پر فروغ تر باشد، تحرک و پویایی او و در نتیجه آمادگی نیز بیش تر خواهد بود.
اما ” فرج” به معنای گشایش است؛ گشایشی که امید امیدواران است و به یقین تحقق پذیر است و ناامیدی در آن راه ندارد، و ممکن است که طول بکشد؛ طول کشیدنِ تحققِ مطلوب، از لوازم امیدهای بزرگ است. امیدهای کوچک به زودی تحقق می پذیرند و امکید، هر چه بزرگ تر باشد، تحقق آن دیرتر و طولانی تر است. به خصوص اگر بزرگ ترین امیدها باشد که آن، گشایش برای همه خلق و سیادت عدل و داد برای همیشه، در جهان است.
سردار شهید یوسف کلاهدوز
خیلی ذوق دختر داشت. وقتی فهمید بچه دختر است، دوست داشت اسمش را فاطمه بگذاریم. گفتم: ” آخه توی فامیل فاطمه زیاد داریم. خواهر خودت هم اسمش فاطمه است. این طوری اسم دختر ما عین اسم عمه ش می شه؛ فاطمه کلاهدوز. دیگه فرقی با هم ندارن". خندید و گفت: ” خیلی هم فرق دارن. اون فاطمه کلاهدوز دختر حسین آقای کلاهدوزه، این فاطمه کلاهدوز دختر یوسف. دیدی، کلی با هم فرق دارن". خیلی هم روی درست گفتن اسم فاطمه حساس بود. می گفت: ” دوست ندارم کسی دخترمو فاطی صدا کنه، باید بگن فاطمه".
با سلام خدمت دوستان عزیز
ان شاءالله از این به بعد فایل های صوتی چگونه یار آقا باشیم خدمتتان ارائه می گردد.
این فایل های صوتی از تولیدات رادیو اینترنتی صدای میقات می باشد.
جهت دانلود فایل صوتی شماره یک به آدرس زیر مراجعه کنید.
http://dl.sedayemighat.com/audios/mp3data/q16/Yare%20Agha%20Bashim%20(1).mp3
انتظار…
1معنی انتظار:
معنی اصلی انتظار این است که انسان زمینه و آمادگی برای اطاعت و پیوستن به حضرت صاحب الزمان روحی و ارواح العالمین له الفداء را در خود آماده کند و همچنين زمینه ساز ظهور آن حضرت باشد. ۱
2 پاداش منتظر:
امام باقر علیه السلام فرمودند: بدانید که منتظر ظهور حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف، پاداشش همانند پاداش کسی است که روزها روزه دار و شب ها متهجد و شب زنده دار است. ۲
3 انتظار زبانی یا انتظار عملی؟!
ماسله انتظار و این که «افضل جهاد امتی انتظار الفرج - یا - افضل الاعمال انتظار الفرج» یک عبارتی است که همه می خوانند و خیلی به زبان می آید؛ اما معنای آن خیلی بزرگ است. وقتی امام می فرماید: افضل اعمال و بالاترین جهاد امت من انتظار فرج است، انتظار فرج؛ یعنی چشم به راه بودن؛ یعنی منتظر ظهور حضرت ولی عصر علیه السلام بودن است. انسان اگر یک مسافر خیلی عزیزی داشته باشد و منتظر ورود او باشد چقدر چشم به راه است؟
حالا امتی که چشم به راه شخصیتی است که عالم امکان به وجود او برقرار است و «بِیُمنِه رُزِقَ الوَری» منتظر او هستند، باید چه تعهداتی داشته باشند؟ چه شرایطی داشته باشند؟ باید ملتزم به چه اموری باشند؟
به زبان که نمی شود متعهد بود، باید حقیقتاً همان طوری بود که می فرماید:
«طوبی للمتقین فی غیبته، طوبی للصابرین فی محبّته؛ خوشا بحال آنهایی که در غیبت امام زمان ارواحنافداه و در انتظار او پرهیزکار هستند»
باید از محرمات اجتناب کنند، واجبات را به جا آورند، امر به معروف و نهی از منکر کنند، احساس وظیفه و مسوولیت کنند. ۳
پاورقی:
۱- آثار تربیتی انتظار، گفتگو با آیت الله محیی الدین حایری شیرازی، نشریه موعود شماره ۶ ص ۱۵.
۲- الکافی ج ۲ ص ۲۲۲.
۳- از بیانات آیت الله صافی گلپایگانی حفظه الله در مسجد مقدس جمکران، نیمه شعبان ۱۴۲۶.
سلام دوستان عزيز
ان شاء الله قصد داریم طی یک سلسله مطالبی کمی بیشتر با وظایفی که در قبال مولا و صاحبمون حضرت صاحب الزمان روحی و ارواح العالمین له الفداء داریم آشنا بشیم و با زمینه سازی برای ظهور ایشان، در نهایت با عمل به اونها بتونیم “” یار آقا باشیم “”
در همین راستا مطالب در قالب:
و…
خدمت شما ارائه خواهد شد.
منتظر مطالب بعدی ما باشید